Loading ....

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP)
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej
w postaci elektronicznej.

Witold Jan Doroszewski urodził się 1 maja 1899 w Moskwie
zmarł 26 stycznia 1976 w Warszawie
Był językoznawcą polskim, profesorem Uniwersytetu
Warszawskiego, członkiem PAN, redaktorem
Słownika języka polskiego

ul. Rozłogi 10
01-310 Warszawa
tel.: (022) 666-53-46
fax: (022) 666-53-41
e-mail: sp363.sekretariat@edu.um.warszawa.pl

Strona główna => STATUT SZKOŁY 363

S t a t u t

 

Szkoły Podstawowej Nr 363

im. Profesora Witolda Doroszewskiego

 

 

 

 

 

01-310 Warszawa ul. Rozłogi 10

tel./fax 666-53-46/41; www.sp363.pl

email:sp363@edu.um.warszawa.pl;

  sp363.sekretariat@edu.um.warszawa.pl

Spis treści

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

5

Rozdział II

Cele i zadania szkoły

7

Rozdział III

Organy szkoły i ich kompetencje

9

Rozdział IV

Organizacja pracy szkoły

16

Rozdział V

Nauczyciele i inni pracownicy szkoły

30

Rozdział VI

Uczniowie

39

Rozdział VII

Rodzice

44

Rozdział VIII

Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów

46

Rozdział IX

Postanowienia końcowe

77

 

 Źródła prawa

 

1)        Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483 ze zm.);

2)        Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 roku (Dz. U. Nr 120 z 1991 r. poz. 526);

3)        Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r, poz. 1481);

4)        Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm.);

5)        Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 1148, ze zm.) oraz rozporządzenia wykonawcze;

6)        Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967, 2245, z 2019 r. poz. 730, 1287);

7)        Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 o systemie informacji oświatowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1900 i 2245 z 2019 r. poz. 60 i 1287);

8)        Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203 ze zm.);

9)        Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 373);

10)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1591 ze zm. z 13.02. 2019 r. poz. 322);

11)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616);

12)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r poz. 1578 ze zm. z 26.07.2018 r., poz. 1485);

13)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502);

14)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w spawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm. z 29.08.2019 r. poz. 1664);

15)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11 sierpnia 2017 r., w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r., poz. 1611 ze zm. 6 sierpnia 2019 r. poz. 1575);

16)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym (Dz. U z 2017, poz. 1627);

17)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U z 2017, poz. 1322);

18)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej  z 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r. , poz. 1055);

19)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz. U. z 2019 r. poz. 325);

20)    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r.,
(Dz. U. z 2003 r. nr 6, poz. 69) w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach oraz rozporządzenie zmieniające z 31.10.2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2140).

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

1.      Szkoła Podstawowa nr 363 im. Profesora Witolda Doroszewskiego w Warszawie, zwana dalej „szkołą”, jest szkołą publiczną, obwodową w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa dostępną dla dzieci i młodzieży.

2.      Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami prawa.

3.      Szkoła Podstawowa nr 363 jest jednostką budżetową, finansowaną przez Miasto Stołeczne Warszawa. Gospodarkę finansową i materialną określają odrębne przepisy prawa.

§ 2

1.      Organem prowadzącym szkołę jest Miasto Stołeczne Warszawa, plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, reprezentowane przez Urząd Dzielnicy Bemowo m. st. Warszawy, ul. Powstańców Śląskich 70, 01-381 Warszawa,  a nadzór pedagogiczny nad szkołą sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie.

2.      W szkole są utworzone oddziały przedszkolne, realizujące program wychowania przedszkolnego.

3.      Cykl kształcenia w szkole podstawowej wynosi osiem lat, a w oddziałach przedszkolnych realizowane jest roczne przygotowanie przedszkolne.

4.      W szkole mogą być utworzone oddziały specjalistyczne: sportowe lub dwujęzyczne za zgodą organu prowadzącego, zgodnie z odrębnymi przepisami prawa.

§ 3

Szkoła działa z mocy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60) i uchwały nr XLV/1081/2017 Rady m. st. Warszawy z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów mających siedzibę na obszarze m.st. Warszawy do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r.

§ 4

1.      Siedziba Szkoły Podstawowej nr 363 znajduje się w Warszawie, ul. Rozłogi 10.

2.      Obwód szkoły określony jest uchwałą Rady m. st. Warszawy wymienioną w § 3.

§ 5

1.      Szkoła posiada własne imię, sztandar, godło, logo oraz ceremoniał szkolny.

2.      Ceremoniał jest opisem uroczystości szkolnych organizowanych z udziałem młodzieży z okazji świąt państwowych, ważnych rocznic i wydarzeń w życiu szkoły.

3.      Do najważniejszych uroczystości tworzących ceremoniał szkolny zalicza się:

1)      obchody świąt narodowych – wynikających z kalendarza historycznego i tradycji szkoły;

2)       rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego;

3)      ślubowanie klas pierwszych;

4)      przekazanie sztandaru przez uczniów kl. VIII uczniom klasy VII;

5)      pożegnanie szkoły przez uczniów kl. VIII;

6)      Święto Patrona;

7)      Dzień Otwarty – spotkanie informacyjne dla kandydatów do szkoły.

 

4.      Ważnym uroczystościom i wydarzeniom towarzyszy poczet sztandarowy, którego skład wybiera dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Obok zasadniczego składu powoływany jest skład rezerwowy.

5.      Poczet sztandarowy opiekuje się sztandarem Szkoły Podstawowej nr 363.

6.      Chorąży i asysta powinni być ubrani odświętnie:

1)      uczeń: ciemne spodnie, biała koszula i krawat szkolny;

2)      uczennice: ciemne spódnice, białe bluzki i krawat szkolny.

7.      Insygnia pocztu sztandarowego:

1)      biało-czerwone szarfy przewieszone przez prawe ramię, zwrócone kolorem białym w stronę kołnierza, spięte na lewym biodrze;

2)      białe rękawiczki.

8.      Insygnia pocztu sztandarowego przechowywane są w sekretariacie szkoły.

9.      Całością spraw organizacyjnych pocztu zajmuje się opiekun pocztu wyznaczony przez dyrektora szkoły spośród nauczycieli.

10.  Przekazanie opieki nad sztandarem odbywa się podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego w obecności dyrektora szkoły.

§ 6

1.      Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach i stemplach może być używany skrót nazwy.

2.      Szkoła posiada logo, którym posługuje się w swoich materiałach, dyplomach, pismach urzędowych i wewnętrznych oraz w celach promocyjnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ II

CELE I ZADANIA SZKOŁY

§ 7

1.      Celem szkoły jest kształcenie i wychowywanie przygotowujące dzieci i młodzież do podjęcia dalszej nauki i życia we współczesnym świecie.

2.      Kształcenie i wychowanie służą rozwijaniu u uczniów poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.

3.      Szkoła przygotowuje do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, sprawiedliwości, tolerancji i wolności.

§ 8

1.      Szkoła przekazuje uczniom ogólną wiedzę o człowieku i społeczeństwie, o problemach społecznych i ekonomicznych kraju i świata, o kulturze, środowisku przyrodniczym i jego ochronie, nauce technice i pracy.

2.      Szkoła zapewnia uczniom warunki do:

1)        zaspokajania potrzeb rozwijania swoich zdolności i zainteresowań;

2)        kształcenia umiejętności kierowania się w życiu uniwersalnymi zasadami etyki, budowania systemu wartości moralnych;

3)        kształcenia i wychowania w duchu tolerancji, humanizmu i patriotyzmu, rozwijania poczucia odpowiedzialności, poszanowania polskiego dziedzictwa kulturowego;

4)        podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej;

5)        świadomego stosowania się do różnego typu przepisów szkolnych i prawnych;

6)        rozwijania takich cech jak wrażliwość, godność, samodzielność, odpowiedzialność za własny rozwój, wytrwałość i obowiązkowość;

7)        kształcenia umiejętności planowania i organizowania nauki, pracy i wypoczynku;

8)        kształcenia umiejętności współżycia w zespole zgodnie z obowiązującymi powszechnie normami społecznymi;

9)        korzystania z różnych źródeł wiedzy;

10)    kształcenia umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów, dyskutowania i prezentowania własnych poglądów;

11)    rozwijania umiejętności samokontroli i samooceny;

12)    kształcenia umiejętności posługiwania się powszechnie stosowanymi urządzeniami technicznymi;

13)     przygotowania do wyboru szkoły ponadpodstawowej;

14)     współuczestniczenia i współtworzenia życia kulturalnego;

15)     poznania zasad higieny osobistej, zdrowego żywienia, troski o własne zdrowie, kondycję fizyczną i psychiczną.

§ 9

Na życzenie rodziców uczniów organizuje się naukę religii lub zajęcia o tematyce etyczno-moralnej w wymiarze określonym odrębnymi przepisami.

§ 10

1.      Szkoła umożliwia realizację obowiązku szkolnego określonego w ustawie o systemie oświaty i jako szkoła publiczna:

1)        realizuje w oddziałach przedszkolnych programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego;

2)        zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania;

3)        do klasy pierwszej przyjmuje uczniów zamieszkałych w obwodzie szkoły na podstawie pisemnego zgłoszenia rodziców;

4)        do klasy pierwszej szkoła przyjmuje uczniów po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego;

5)        zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach;

6)        realizuje programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego;

7)        sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb i możliwości szkoły, zapewniając im poczucie bezpieczeństwa oraz organizując optymalne warunki do prawidłowego rozwoju;

8)        uwzględnia w swojej działalności indywidualne potrzeby emocjonalne i poznawcze uczniów, zapewniając im możliwość rozwoju;

9)        zapewnia bezpieczeństwo i tworzy warunki do ochrony zdrowia poprzez system bezpieczeństwa obejmujący procedury i regulaminy obowiązujące w szkole, działania mające na celu zabezpieczenie przed treściami niepożądanymi w Internecie, monitoring wizyjny;

10)    kształtuje u uczniów postawy prospołeczne, w tym poprzez możliwość działań z zakresu wolontariatu, sprzyjające aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

11)    realizuje zadania szkolnego programu wychowawczego-profilaktycznego dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów i potrzeb środowiska;

12)    zapewnia uczniom pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę nad uczniem niepełnosprawnym;

13)    w ramach celów wychowawczych wspiera uczniów w rozwoju ku dojrzałości fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej, duchowej i społecznej, które to czynności są wzmacniane przez działania z zakresu profilaktyki dzieci i młodzieży;

14)    zapewnia uczniom doradztwo zawodowe w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu;

15)    sprawuje opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi, wybitnie utalentowanymi poprzez umożliwienie realizowania indywidualnych toków nauczania oraz indywidualnego programu nauczania;

16)    zapewnia opiekę w formie zajęć świetlicowych dla uczniów, którzy na wniosek rodzica pozostają w szkole dłużej;

17)    zaopatruje w bezpłatne podręczniki, materiały edukacyjne oraz materiały ćwiczeniowe uczniów na poszczególnych poziomach edukacyjnych zgodnie z harmonogramem określonym w przepisach powszechnie obowiązujących.

2.      Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami.

3.      Uczeń jest skreślony z listy uczniów szkoły z końcem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 18 lat.

§ 11

 

            W realizacji swoich zadań szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 roku.

 

 

 

 

Pokaż informacje o artykule